Procediments clars, no només llenguatge clar
Està molt bé simplificar el llenguatge administratiu per fer-lo més comprensible, però determinats tràmits tenen tantes ramificacions i casuístiques que per més que s'expliqui en llenguatge clar, és impossible de sintetitzar.
Això provoca que la gent no es miri quin tràmit en concret ha de fer, ni quina documentació necessita aportar a aquell tràmit, causant un gran nombre d'incidències en tramitació (documentació incompleta), congestió dels serveis de suport i abús de les instàncies genèriques.
Donat que els tràmits són bàsicament els mateixos a tot Catalunya, caldria fer més senzill el procés als ciutadans, guiant-los com en un procés de compra / assistent d'instal·lació.
-
comentat per Nuri
Normalitzar el format d'informació i tramitació per a totes les administracions. Hom es passa la vida llegint instruccions de diferents pagines de diferents ajuntaments i administracions, (als webs, o a les apps, o a les zones blaves...)
Normalitzar els protocols de signatura, els navegadors adients,....
Servei de consulta per adreçar al ciutadà al tràmit concret. -
comentat per Anna Bruy Conill
De la mateixa manera que s'ha fet un assistent per als tràmits del Padró d'habitants, es podria fer un assistent perquè la ciutadania pugui saber quin tràmit ha de realitzar d'acord amb la Llei 20/2009; al Canal Empresa hi ha un cercador però apareixen masses tràmits i cal estar mirant un per un per saber-ho; seria més que li aparegués pel tipus d'activitat que farà, metres del comerç, etc., si pot presentar la comunicació d'inici d'activitat amb certificat tècnic o necessita també projecte, o la comunicació prèvia ambiental, o ja estem parlant d'una llicència mediambiental.
Moltes gràcies,