Signatura en subvencions
Benvolgudes i benvolguts,
Tracto el fet com una queixa, però el podeu agafar com un suggeriment. I segurament això hauria d'anar destinat també cap a l'AOC
Per edat, per estar habituat a l'ús de l'ordinador i perquè he treballat amb diferents eines també de l'AOC, crec que tinc un cert coneixement del funcionament.
Ja em va passar vora fa dos mesos, que vaig haver d'ajudar una persona, que també és propera a la meva edat, pero que en canvi no estar habituat a les eines de l'AOC a introduir una subvenció. Bé, més que realitzar-la, que és relativament fàcil, a penjar-la com a tràmit i sobretot, signar-la.
Un cop s'ha entrat amb l'IDCAT, i després d'omplir totes les dades que cal fer, quan fas clic a enviar, et surti la pantalla de l'AOC per tornar a signar. Fins aquí encara, però el problema és que requereix certes coses com el Valida o el Java. En el cas que m'ocupa, vam instal·lar el Valida a l'abril i ahir vam haver d'estar gairebé una hora per tal que tornés a anar perquè era un complet error en cada moment. I de l'altra, un Java que pràcticament ja no té funcionament en el dia d'avui en els ordinadors.
Insisteixo, si a una persona amb un domini d'ofimàtica habitual, vaig perdre pràcticament una hora per intentar que funcionés, no em vull ni imaginar persones que, pel fet de no estar habituats a fer tràmits electrònicament, es trobin amb aquest problema.
Vaja, em poso en el seu cos i el que pensaria és en desistir.
No sóc ningú per dir que ha de fer l'Administració o no, però vaja, en un món on cada vegada la complexitat és major, la capacitat de facilitar hauria d'anar de forma proporcionada, i ho penso per totes les edats, però sobretot per tenir en compte la "bretxa digital"
En aquest cas, jo crec que la solució ja la teniu instaurada. Quan reps una notificació d'un tràmit, primer has d'accedir amb l'IDCAT que tinguis i, en alguns casos, per accedit a ella, et torna a demanar l'IDCAT en si. És una doble verificació molt més senzilla, que pràcticament no et treu temps i efectiva.
I de fet, també aprofitar que s'ha de poder validar i signar amb els diferents navegadors. Jo treballo amb Chrome i segons quins passos estic obligat a treballar amb l'Edge, com per demanar com deia una subvenció o inscriure'm a una oferta de feina d'una entitat vinculada a la Generalitat.
Espero que tingueu en compte aquests consells per tal que el servei sigui molt més ràpid, efectiu i sobretot més simple.
Benvolgut/da,
Cada prestador decideix quin mecanisme de signatura configura pels seus tràmits (nativa, autofirma etc...). Els tràmits que oferim des de l'AOC no demana el signador/nativa per a enviar el tràmit.
Si us plau, contacteu amb el prestador del tràmit en qüestió per fer arribar el vostre suggeriment sobre la complicació de la gestió de tràmits en algú que no és habitual en la informàtica.
Atentament,
Consorci AOC