Millora en l'avís e-NOTUM en cas d'accés com a representant
Fem trameses de notificació utilitzant enotum.
Sempre fem servir el procediment de correu electrònic i contrasenya.
Quan reben l'avís de notificació surt aquest text:
"Accediu amb: Certificat, idCAT mòbil o amb contrasenya utilitzant aquestes dades:
Per a accedir heu d'utilitzar el NIF d'empresa: ***628
EMAIL: a**@gmail.com"
El problema el genera quan el destinatari actua com a representant.
Si són empreses ja poden tenir certificat a nom d'empresa però en cas d'entitats sense ànim de lucre mai tenen.
Es dona la confusió que utilitzen el certificat personal o idcat movil per accedir i llavors només veuen la seva carpeta ciutadana.
S'hauria d'aclarir en l'avís que el certificat i/o idcat mòbil ha de ser
del posseidor del nif i que si actuen en representació , i no tenen certificat de representació, utilitzin el mètode de contrasenya.
També seria interesant que l'avís contingués un link cap a un tutorial on expliqui els diferents casos, rebuda a nom propi o si s'actua en
representació de ja que la gent truca als emissors preguntant com funciona.

Benvolgut/ da,
El passat 28 de febrer va entrar en producció un nou portal d'accés a les notificacions més senzill i amigable. L'entrada en producció d'aquest nou portal ha anat acompanyada d'una millora dels avisos de posada a disposició de les notificacions, així com, de l'habilitació de l'accés dels representants a les notificacions, si aquesta representació ha estat donada d'alta a Representa. Per tant, els representants inscrits al Representa no cal que disposin de certificat de representant per accedir a les notificacions, ni cal que accedeixin sempre amb codi d'un sol ús, ja que poden accedir amb els seus identificadors personals.
Atentament,
Consorci AOC
-
comentat per
Xevi
Bona tarda,
M'estic trobant en la següent situació. Sóc presentador de documents per demanar varis tipus de llicències d'obra a diversos Ajuntaments, els quals actuo com a representat, de la persona o empresa d'aquest acte. La notificació de resolució o requeriment la notifiquen a qui s'exposa a la pròpia instància. El tema està en que no es pot obrir amb la firma digital del reprentant, ha de ser amb la del promotor, o demanar el codi per telèfon, PERÒ EN AQUEST CAS TENS TOTES LES NOTIFICACIONS DE L'EMPRESA O PERSONA AL TEU ABAST, això no es podria restringir? Només tenir accés a la documentació referent aquell acte pel qual s'ha fet la notificació, i també amb la firma digital del representant, sempre només per aquella notificació la qual som representants?