Skip to content

Avançant cap a un país digital

Benvinguts al fòrum per suggerir i comentar idees sobre el futur de l'administració catalana, obert a ciutadania i servidors públics.
En motiu del 20è anniversari del projecte AOC, pretenem canalitzar, compartir i fomentar les vostres idees i suggeriments amb potencial per gaudir d'una Administarció més innovadora, capaç de donar millor resposta a les necessitats presents i futures de les administracions públiques, ciutadania, i en definitiva del país.

25 results found

  1. Facilitar la tramitació pre-emplenant tots els camps on l'Administració ja té dades

    Molt sovint els serveis digitals públics estan poc adaptats als usuaris (formularis complexos, llenguatge administratiu, etc). Els serveis s’haurien de dissenyar amb formularis amb pocs camps i pre-omplerts sempre que sigui possible (consultant en plataformes d’interoperabilitat o en les pròpies bases de dades aquesta informació de forma automàtica), i amb ajuts contextuals. S’ha de canviar el paradigma de presentació de documents pel de presentació de dades.
    Una de les millores experiències en aquest àmbit és Singapur.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  2. Fer que tota la informació de l'Administració sigui comprensible

    Definir directrius de llenguatge comprensible de l'Administració. I revisar gradualment tots els continguts dels web de l'Administració, les comunicacions, notificacions i publicacions en diaris oficials per garantir que són fàcils d'entendre per la ciutadania que no és experta.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  3. Fer molt fàcil el procés de signatura electrònica.

    Els serveis digitals privats permeten realitzar transaccions mitjançant contrasenyes amb doble factor d’autenticació o amb sistemes biomètrics. Els serveis públics digitals solen dissenyar-se amb molta seguretat però poca usabilitat. Els certificats electrònics són una de les principals barreres en l’ús ‘aquets serveis. S’ha d’apostar per sistemes de PIN d’un sol ús (com IdCAT Mòbil) sempre que es pugui, i facilitar mitjans de signatura de la mateixa manera que ho fan els serveis digitals privats.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  4. Desenvolupar serveis públics proactius i personalitzats

    Els serveis digitals de comerç i banca electrònica estan centrats en l’usuari; és a dir, tenen per objecte crear productes que resolguin necessitats concretes, aconseguint la major satisfacció i millor experiència d’ús possible amb el mínim esforç per la seva part. De la mateixa manera, els serveis públics digitals també haurien de ser proactius amb el ciutadà. Utilitzant tècniques de profiling, quan un ciutadà es connecta a la seu electrònica d’una administració pública, es pot mostrar un catàleg de serveis personalitzats, destacant només els que siguin del seu especial interès en funció del seu perfil i les necessitats concretes en…

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  5. Fer un programa de formació en transformació digital, innovació i govern obert per tot Catalunya

    En col·laboració amb l'EAPC, fer un programa de formació en transformació digital, innovació i govern obert per totes les administracions locals de Catalunya.
    El postgrau de la Universitat de Girona és un molt bon referent.
    Necessitem molta més formació.
    Aquest programa s'hauria de poder impartir en dues modalitats:
    - presencial
    - híbrid (online)
    per atendre les diferents necessitats del personal de l'Administració

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  6. Oferir un gestor d’expedient estandaritzat

    Oferir un gestor d’expedient estandaritzat per tots els ajuntaments mitjans i petits, amb totes les integracions amb els serveis AOC i que, apliqués per defecte, la metodologia eSET

    S'hauria de valorar desenvolupar-lo en programari lliure i crear una comunitat oberta de desenvolupament

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  7. Redissenyar els serveis digitals centrats a la persona

    És imprescindible implicar a la ciutadania en els processos de reflexió i de disseny de l’AOC amb l’objectiu de detectar necessitats especifiques. Cal posar a la ciutadania al centre i per això és necessari realitzar dinàmiques que permetin identificar barreres i dissenyar solucions. De la mateixa manera, també és imprescindible involucrar a nivell tècnic a les persones professionals que donen servei a la ciutadania i que serveixen com a font d’informació i inspiració per aquestes solucions. En aquesta línia, s’ha d’aprofitar el coneixement generat per les persones que treballen en canals d’atenció directa telefònica per recopilar informació i detectar les…

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  8. Impulsar una iniciativa d'identitat digital autogestionada basada en blockchain

    Col·laborar amb els projectes europeus i estatals per desenvolupar una solució d'identitat digital autogestionada (SSI)

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  9. Crear una comunitat col·laborativa de bones pràctiques i d'innovació digital

    Crear una comunitat col·laborativa per compartir les bones pràctiques i les iniciatives d'innovació digital, agrupats per àmbits d'interés

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  10. Crear una xarxa de col·laboració entre els Ajuntaments amb el suport de l'AOC

    La proximitat, les connexions personals són les que faciliten plantejar preguntes i anar a buscar respostes dirigides a homòlegs d’altres organitzacions.

    El repte seria aconseguir un entorn que no fos asèptic i que generés un clima de confiança, des del qual es pugui plantejar sense embuts preocupacions i problemes procedimentals de tota índole.
    La principal dificultat és aconseguir que la cura d’aquesta xarxa no es vegi com una feina addicional sinó com una font pràctica i àgil de trobar solucions i contrastar idees i plantejar dubtes i inquietuds.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  11. Incorporar dades d'empreses privades i ciutadans per millorar les polítiques públiques

    Les empreses privades tenen molta informació de les ciutats i persones. És rellevant incorporar les seves dades que, juntament amb les dades de l’administració, permetin crear millors polítiques públiques i ser més eficients a les administracions. També s’ha de proporcionar a la ciutadania la possibilitat d’utilitzar la seva informació amb tercers a través de models cooperativistes de dades que ajudin a organismes d’investigació a realitzar coinvestigació ciutadana.

    2 votes

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  12. Desenvolupar eines tecnològiques “empàtiques”, sensorials.

    Desenvolupar eines tecnològiques “empàtiques”, sensorials. Assistents emocionals, per exemple, que puguin adaptar les interfícies als estats anímics dels usuaris a través de colors, formes, configuracions més o menys complexes, etc. Crec que facilitaria una hibridació entre tecnologia i emoció. Crec que la confiança en la tecnologia no és un procés basat en optimització de resultats sinó en la proximitat a les emocions, que també formen part de la intel·ligència i que la seva vessant artificial hauria de fer seves. Les humanitats tornarien a ser claus: la psicologia, l’art, la bellesa en el seu sentit més ampli, la filosofia, etc.

    2 votes

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  13. Millorar la robustesa i estabilitat de les solucions comunes

    El més important és que els serveis que posi a l’abast de les administracions siguin d’alta qualitat i estables, amb capacitat d’escalabilitat i per descomptat amb bones mesures de seguretat davant d’atacs i intrusions de qualsevol mena. Els sistemes robustos donen confiança als usuaris i fan caure fantasmes.

    2 votes

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  14. Experimentar amb les tecnologies més avançades per avançar la seva aplicació al sector públic

    La meva proposta és no limitar-se a provar eines avançades o de darrera generació, sinó participar directament amb projectes d’investigació on els productes encara no s’han desenvolupat del tot, per exemple: criptografia i computació quàntiques o robòtica.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  15. Definir un catàleg de serveis AOC personalitzat per cada perfil d'ens públic

    Realitzar perfils d’entitats (i dintre d’elles, de determinats serveis clau) en quan al desenvolupament del que és necessari per l’administració electrònica. La intenció final seria poder “empaquetar” solucions tècniques, de processos de treball, formatives, incorporació de personal (nous perfils i noves habilitats).

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  16. Oferir una plataforma comuna de blockchain per desenvolupar serveis de l'Administració

    Per assegurar la interoperabilitat de les iniciatives que estan duent a terme diferents administracions catalanes, seria bo que l’AOC oferís una plataforma comuna en la que desenvolupessin els seus serveis.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  17. L'idCat fos com a app on el ciutadà tingués accés i control de totes les seves dades

    App on el ciutadà:

    • Consulta, modifica i gestiona totes les seves dades legals i fiscals
    • On poder gestionar tots el tràmits fiscals
    • On poder efectuar tots els pagaments tributaris
    • On controlar totes les dades referents a salut
    • Que permeti votació directe de propostes tant a nivell municipal, autonòmic/estatal

    En resum, una app per empoderar al ciutadà de tots els seus drets i deures.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  18. Crear un identificador únic Europeu impulsat per idCat.

    Necessitem un identificador únic europeu. Hem d'acabar amb les administracions fragmentades per païssos. Totes les dades de ciutadans europeus han d'estar en un sol lloc.

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  19. Introducció de verificació silenciosa sense necessitat d'enviar codis

    Des de fa poc, a l'estat espanyol és possible verificar la identitat i la possessió del numero de telèfon sense enviar codis ni per sms ni per mail. Es tracta d'un gran avantatge ja que els codis no són segurs i es poden interceptar. A més l'experiència d'usuari d'haver de manegar codis no és gaire bona. Encantat d'ajudar-vos en aquesta tasca de fer els nostres sistemes més segurs i més àgils i que tots ens beneficiem. Us puc passar més informació si voleu.

    3 votes

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    Sota revisió  ·  2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
  20. Un llibre blanc per a les webs dels ajuntaments (i altres corporacions públiques)

    Darrerament faig servir les notificacions electròniques en resposta a preguntes que com a usuari em faig, i de les quals no en trobo resposta a la web de l'ajuntament. Moltes vegades la usabilitat i l'arribar a allò que pot interessar-te es sacrifica en favor de promocionar 'lo bé que ho fem des de l'Ajuntament'. Les webs de les principals empreses que fan gestions i vendes per internet estan molt ben orientades, en general, a l'usuari. Entenc que els ajuntaments, sobretot els petits, no tinguin gran capacitat, però si existís un 'llibre blanc' que fos aplicable a tots, o a cada…

    1 vote

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)

    We’ll send you updates on this idea

    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    How important is this to you?

    We're glad you're here

    Please sign in to leave feedback

    Signed in as (Sign out)
← Previous 1
  • Don't see your idea?

Com participar en aquest fòrum

Proposeu idees i suggeriments sobre com ha d'avançar l'Administració Catalana els propers anys:

  • Per cada nova idea o suggeriment introduïu creeu una entrada. En cas que ja n'existeixi una de similar, doneu-li suport votant-la.
  • Enriquiu els suggeriments existents fen-t'hi comentaris.

Estarem encantats d’aclarir-vos qualsevol dubte a innovacio@aoc.cat.

Avançant cap a un país digital

Categories

Feedback and Knowledge Base