Avançant cap a un país digital
34 resultats trobats
-
Treure el rànquing total d'Ajuntaments pel que fa a les dades de l'índex de maduresa que serveix per als Reconeixements AOC
Si bé anualment el Consorci AOC reconeix als ajuntaments amb més puntuació, els que no aconsegueixen el reconeixement no saben veure si pujen o baixen en aquest rànquing.
Estaria bé, doncs, ampliar i fer el rànquing català total amb la finalitat que els ajuntaments, més enllà de ser els primers o no, puguin veure si van millorant o com es van movent per el total català.
Pots ser una molt bona eina per empoderar, apretar, conscienciar, posar repte, etc...10 votsBenvolguts/des,
Gràcies per la vostra proposta. L’objectiu principal de l’Índex de Maduresa Digital no és fer un rànquing de tots els ajuntaments i consells comarcals de Catalunya. Donem un reconeixement a les administracions capdavanteres i donem eines perquè cada ens pugui fer una autoavaluació i una comparació amb organismes similars.
La metodologia es millora cada any i, per tant, no és fàcilment comparable entre edicions.
En qualsevol cas, valorem la vostra petició. Si ho desitgeu podem fer una reunió virtual per comentar com l’IMD com entenem que ara ja és una bona eina per empoderar, “apretar”, conscienciar i posar reptes. Si ens envieu un correu-e a innovacio@aoc.cat us proposem dates.
Ben cordialment,
AOC -
Millorar procediment x l'acces a la gent gran
El procediment d accés es complicat, l administració electrònica és X facilitar l accés al ciutadà, co cada dia ho compliquen tot mes
8 vots -
IMPLANTAR EL SISTEMA "CARPETA PER EXPEDIENT"
Els Ajuntaments han d'implantar urgentment el sistema de "carpeta per expedient", en el qual l'interessat pugui accedir amb identificació digital, i on s'hi puguin afegir documents, fer pagaments, etc, tal com està funcionant molt bé en el servei de Visat del Col·legi d'Arquitectes, sense haver d'omplir una nova instància cada vegada., i sense tenir accés a tota la documentació aportada digitalment a l'Ajuntament.
8 vots -
Tallers explicatius envers l'Administració-e pels ciutadans
Proposo que les Administraciones facin tallers explicatius pels ciutadans sobre aquests temes prou importants. Explicar presencialment en aquests tallers tot el que estigui relacionat amb les signatures digitals: Què són? Per què serveixen? Cóm es crean? Cóm accedir? A qui preguntar presencialment en cas de dubtes??? Como a ciutadans tenim dret a estar bé informats. La tecnología va molt ràpida i no tothom té els coneixements, medis, edat , etc per saber o entendre aquests temes.
5 vots -
Introducció de verificació silenciosa sense necessitat d'enviar codis
Des de fa poc, a l'estat espanyol és possible verificar la identitat i la possessió del numero de telèfon sense enviar codis ni per sms ni per mail. Es tracta d'un gran avantatge ja que els codis no són segurs i es poden interceptar. A més l'experiència d'usuari d'haver de manegar codis no és gaire bona. Encantat d'ajudar-vos en aquesta tasca de fer els nostres sistemes més segurs i més àgils i que tots ens beneficiem. Us puc passar més informació si voleu.
3 vots -
Vot electrònic amb idCAT Mòbil o idCAT Certificat
Que pugui servir per votar a les eleccions electrònicament
3 vots -
Fomentar el certificat digital entre la ciutadania
Fer tràmits amb certificat digital és molt més pràctic i ràpid, i a més, estalvies desplaçaments. Per aquest motiu, promocionaria tant el certificat digital en els centres d'estudis per tal que tot l'alumant el conegués, i també es fes més difusió dels tràmits telemàtics. Gràcies!
3 vots -
El movil no puede ser la unica via de acceso.
Condenáis a las personas a tener un móvil con acceso a internet y relativamente nuevo, económicamente no siempre es viable. Las personas independientemente de la edad pueden tener problemas visuales y una pantalla pequeña les complica o les invalida su independencia. Sobre todo hay que pensar que hace 60 años había gente que no sabia leer, pues ahora es la misma situación con los teléfonos e internet. Facilidad, sencillez para todo rango de edades.
2 vots -
Incorporar dades d'empreses privades i ciutadans per millorar les polítiques públiques
Les empreses privades tenen molta informació de les ciutats i persones. És rellevant incorporar les seves dades que, juntament amb les dades de l’administració, permetin crear millors polítiques públiques i ser més eficients a les administracions. També s’ha de proporcionar a la ciutadania la possibilitat d’utilitzar la seva informació amb tercers a través de models cooperativistes de dades que ajudin a organismes d’investigació a realitzar coinvestigació ciutadana.
2 vots -
Desenvolupar eines tecnològiques “empàtiques”, sensorials.
Desenvolupar eines tecnològiques “empàtiques”, sensorials. Assistents emocionals, per exemple, que puguin adaptar les interfícies als estats anímics dels usuaris a través de colors, formes, configuracions més o menys complexes, etc. Crec que facilitaria una hibridació entre tecnologia i emoció. Crec que la confiança en la tecnologia no és un procés basat en optimització de resultats sinó en la proximitat a les emocions, que també formen part de la intel·ligència i que la seva vessant artificial hauria de fer seves. Les humanitats tornarien a ser claus: la psicologia, l’art, la bellesa en el seu sentit més ampli, la filosofia, etc.
2 vots -
Millorar la robustesa i estabilitat de les solucions comunes
El més important és que els serveis que posi a l’abast de les administracions siguin d’alta qualitat i estables, amb capacitat d’escalabilitat i per descomptat amb bones mesures de seguretat davant d’atacs i intrusions de qualsevol mena. Els sistemes robustos donen confiança als usuaris i fan caure fantasmes.
2 vots -
Caldria teleformació i informació sobre dispositius informàtics per a facilitar la comunicació digital positiva
Fer difusió de les iniciatives ciutadanes .
Crear un grup o xat on es pugui compartir informació i formació espontània en els dispositius per a la comunicació digital positiva2 vots -
Fer difusió de l'e-NOTUM en mitjans de comunicació
S’hauria d’explicar el funcionament de l’enotum amb petits anuncis tant a la ràdio com a la televisió per arribar a un públic més ampli i tota aquella persona que no fa servir Twitter i que no llegeixen un blog.
1 vot -
Uniformitat i normalització de la informació pública.
Demano uniformitat i normalització de la informació pública.. Perdem hores i hores per trobar la informació que busquem en els milers de webs diferents on hem de fer consultes, tràmits, etc, que moltes vegades no sabem si està disponible. En uns sí, en altres no... Es mostra d'una manera en un ajuntament, en altres d'una altra, i en altres no es mostra, havent de fer cada cop una revisió exhaustiva del web, de les instruccions de funcionament, ..., utilitzen navegadors diferents, protocols de signatura diferents... Fins i tot les instruccions de les màquines de la zona blava canvien entre un…
1 vot -
Complicat i no practic
No soc informàtica, soc usuària. Copieu sistemes fàcil i pràctics
que existeixen en productes de consum.1 vot -
Colaboracion entre desarrolladores de notificaciones, informes o software, con usuarios finales
Normalmente este tipo de desarrollos están en manos de gente muy joven y con amplios conocimientos en su métier.
Durante largo tiempo he investigado este asunto muy detalladamente y he llegado a la conclusión que, diseñadores y desarrolladores, crean contenidos desde sus conocimientos pero no consideran la capacidad de entender, de los destinatarios de informes, notificaciones, software, etcétera.
Ellos diseñan por lo que saben, pero de este lado hay gente con problemas diversos y que no sólo son de comprensión.
Ayudo a un sinfín de vecinos mayores a responder solicitudes o rellenar impresos IMPOSIBLES.
Pero..., ¿no seria más lógico y…1 vot -
Facilitar la tramitació pre-emplenant tots els camps on l'Administració ja té dades
Molt sovint els serveis digitals públics estan poc adaptats als usuaris (formularis complexos, llenguatge administratiu, etc). Els serveis s’haurien de dissenyar amb formularis amb pocs camps i pre-omplerts sempre que sigui possible (consultant en plataformes d’interoperabilitat o en les pròpies bases de dades aquesta informació de forma automàtica), i amb ajuts contextuals. S’ha de canviar el paradigma de presentació de documents pel de presentació de dades.
Una de les millores experiències en aquest àmbit és Singapur.1 vot -
Fer que tota la informació de l'Administració sigui comprensible
Definir directrius de llenguatge comprensible de l'Administració. I revisar gradualment tots els continguts dels web de l'Administració, les comunicacions, notificacions i publicacions en diaris oficials per garantir que són fàcils d'entendre per la ciutadania que no és experta.
1 vot -
Fer molt fàcil el procés de signatura electrònica.
Els serveis digitals privats permeten realitzar transaccions mitjançant contrasenyes amb doble factor d’autenticació o amb sistemes biomètrics. Els serveis públics digitals solen dissenyar-se amb molta seguretat però poca usabilitat. Els certificats electrònics són una de les principals barreres en l’ús ‘aquets serveis. S’ha d’apostar per sistemes de PIN d’un sol ús (com IdCAT Mòbil) sempre que es pugui, i facilitar mitjans de signatura de la mateixa manera que ho fan els serveis digitals privats.
1 vot -
Desenvolupar serveis públics proactius i personalitzats
Els serveis digitals de comerç i banca electrònica estan centrats en l’usuari; és a dir, tenen per objecte crear productes que resolguin necessitats concretes, aconseguint la major satisfacció i millor experiència d’ús possible amb el mínim esforç per la seva part. De la mateixa manera, els serveis públics digitals també haurien de ser proactius amb el ciutadà. Utilitzant tècniques de profiling, quan un ciutadà es connecta a la seu electrònica d’una administració pública, es pot mostrar un catàleg de serveis personalitzats, destacant només els que siguin del seu especial interès en funció del seu perfil i les necessitats concretes en…
1 vot
- No veus la teva idea?