Permitir donar-se d'alta també amb NIE.
Permitir donar-se d'alta també amb NIE. Ara mateix només està previst per-ho amb DNI espanyol o TIE. Qui tenim NIE hem de seguir una serie de passos i esperar que ens arribi un mail i rebre una videotrucada per identificar-nos, la qualcosa pot trigar fins a 72 hs si no m'equivoco. Si tenim pressa pels terminis del tràmit al que volem accedir amb l'idCAT això pot comportar un problema.

Amb NIE es pot fer alta a través de la videoidentificació (https://videoidentificacio.idcat.cat/), i es resolen en poques hores.
-
comentat per
Lola
Donar l'opció de poder incloure un NIE. No totes les persones que hem nascut i vivim a Catalunya estem en les mateixes condicions quan parlem de documentació. I menys quan parlem de persones amb documentació reglada que ho demostra.
Treure l'opció d'afegir un NIE es excloure a moltíssima gent el dret de poder fer tràmits. -
comentat per
CONSTANTIN VLADUT CIOBANU
Per l'obtencio de totes les dades que es necessiten per emplenar el formulari hi ha molts casos que no es disposa dels documents físics, pero molts dels possibles futurs usuaris ja han treballat i cotitzat a catalunya amb el NIE respectiu.
Em sembla que no faria falta proporcionar tanta informacio ja que els funcionaris encarregats de gestionar la informacio haurien de tenir acces a la resta de dades de l'individu en questió.
S'hauria de crear un equip de funcionaris que tinguessin acces a totes les possibles dades, que confirmessin l'identitat de l'individu per via telefonica accedint als registres ja existents d'aquest en la vida laboral i en el sistema sanitari català. Finalment actualitzar l'informacio de contacte i formalitzar el registre en una sola trucada.
Inclos es podria automatitzar el proces programant un robot que comproves tota la informació.
Jo mateix em veig impedit a gestionar una emergencia que m'esta creant un contratemps que un ciutadà Cataà no tindria tot i haver treballat en la mateixa empresa amb els mateixos drets en teoria.
Tot aixo pot arribar a crear una sensació d'abandó i exclusió a individus en la meva mateixa posicio que nomes pot generar una perdua de la exemplaritat que volem mostrar amb la bona gestio de TOTA la ciutadania.Espero que es tingui en compte perque aquests individus son de gran valor ja que si estan intentant obtenir aquest tipus de certificat no es per a delinquir sino just el contrari: aportar a la ciutadania catalana potser més del que la poblacio española vol aportar a Catalunya.
Gracies pel seu temps i siusplau ajudins a ajudarlos a construir una Catalunya amb uns ciments mes i mes sòlids.
Atentament CONSTANTI VLADUT CIOBANU.
PD: Estaria encatat de liderar l'equip que gestionés aquest tipus de Problemes ; )
-
comentat per
anònim
No aceptan NIE como documentos, acaso está página web es solo para los nacionales?
-
comentat per
anònim
introduzco el Nie en todas las combinaciones posibles pero realmente no se como el sistema quiere que lo introduzca si al final me dice que no es correcto.
-
comentat per
Yannis
Es mejor suprimir de la web la opcion de sacarse el idCAT con NIE porque solo se puede conseguir de forma presencial.