Intercanvi d'enviament de registres fora de Catalunya
Estaria bé poder entrar les dades "A qui ens us dirigiu" amb el CODI OFICINA del registre al qual ens dirigim, seria més efectiu que amb el nom, ja que el nom pot estar escrit de divereses maneres "Registro general..." "Reg. Gral...." "Registro gral....."
D’acord amb el que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, l’Oficina d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Barberà del Vallès està remetent a través de la plataforma EACAT, les sol·licituds, comunicacions i d’altres documents que la ciutadania dirigeix a d’altres administracions, tant catalanes com de fora de Catalunya.
Si bé la remissió de les que tenen com a Ens destinatari una administració catalana no dona problemes, en el cas de les administracions públiques no catalanes sí ens estem trobant amb algunes dificultats per controlar la recepció per part de l’administració destinatària de la documentació, ja que només podem tenir constància de la confirmació de la recepció per part d’aquelles quan son acceptades expressament pel Registre corresponent i poden passar alguns dies, o fins i tot alguna setmana fins que això no succeeixi.
Degut a això, i per tal de completar el circuit que segueix aquesta documentació fins al seu destí, ens veiem obligats a comprovar diàriament per mitjà de l’apartat de tràmits d’EACAT tots els tràmits iniciats fins que rebem la confirmació de la recepció per part de l’administració destinatària.
Aquesta comprovació per mitjà de la plataforma EACAT resulta, amb l’actual configuració de la plataforma complicada i feixuga, ja que és necessari accedir a cadascun dels tràmits per veure si el seu estat “Pendent de Confirmació” a canviat ja a “Confirmat”.
Bàsicament trobem a faltar que la plataforma ens ajudi a identificar l’estat dels enviaments de les trameses dintre de la mateixa pantalla de sortida «els meus tràmits/enviats», de la mateixa manera que sí que es contempla, en el cas de les entrades, a la safata/pestanya «pendents de confirmar SIR» que afegeix una columna amb l’estat, que en comptes d’indicar si està acceptat o pendent, pogués indicar si s’ha confirmat la recepció o es troba pendent de confirmació.
El cercador d’administracions destinatàries del Sistema d’Intercanvi de Registres (SIR) no funciona bé (per no dir directament que és caòtic). Els resultats de les cerques que ofereix generen dubtes, i ocasionen errades en els enviaments de documentació, que poden acabar perjudicant directament a les persones que utilitzen el servei d’Oficina d’assistència en matèria de registre.
Quan fem una cerca, sovint ens trobem destins o serveis que tenen el mateix nom i que pertanyen a diferents administracions estatals, autonòmiques o locals.
El sistema hauria de permetre diferenciar a l’usuari entre Administració de l’Estat, Autonòmica o Local, i oferir altres dades de l’Administració com el domicili de la seu, municipi o codi electrònic de destí, o qualsevol altra que permeti identificar l’administració destinatària de manera indubtable, per tenir la certesa de que la documentació s’està remetent a l’administració correcta.
El nou servei del SIR es va posar en marxa el 5 de maig de 2021.
Gràcies per la vostra col·laboració.
Consorci AOC
-
comentat per Marta
És molt difícil que el desplegable "A quin ens us dirigiu?" de la Tramesa d'intercanvi d'enviament de registres fora de Catalunya es desplegui. No podría ser una mica més pràctic i senzill?
-
comentat per Magda Rodriguez Palomeras
Quan fem una tramesa a una administració de fora de Catalunya i aquesta ho rebutja, no rebem cap tipus de missatge comunicant-nos-ho. Només es pot saber tornant a consultar la tramesa feta. Caldria que es generés algun tipus d'avis.
-
comentat per anònim
i també dir que le cercador ens trobem molts dies que no funciona
-
comentat per marta
Quan enviem una "Tramesa d'intercanvi d'enviament de registres fora de Catalunya" En l'apartat :A quin ens us dirigiu?
És un desplegable amb mooltísssim organismes. Aniria bé tenir un filtre per ciutat per acotar la cerca. Ja que moltes vegades no sabem el nom exacte amb el que està l'organisme en aquest desplegable i ens costa molt trobar-lo. -
comentat per Lluís Urenda
El cercador d'administracions destinatàries del Sistema d'Intercanvi de Registres (SIR) no funciona bé (per no dir directament que és caòtic). Els resultats de les cerques que ofereix generen dubtes, i ocasionen errades en els enviaments de documentació, que poden acabar perjudicant directament a les persones que utilitzen el servei d'Oficina d'assistència en matèria de registre.
Quan fem una cerca, sovint ens trobem destins o serveis que tenen el mateix nom i que pertanyen a diferents administracions estatals, autonòmiques o locals.
El sistema hauria de permetre diferenciar a l'usuari entre Administració de l'Estat, Autonòmica o Local, i oferir altres dades de l'Administració com el domicili de la seu, municipi o codi electrònic de destí, o qualsevol altra que permeti identificar l'administració destinatària de manera indubtable, per tenir la certesa de que la documentació s'està remetent a l'administració correcta. -
comentat per Lluís Urenda
D'acord amb el que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, l’Oficina d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Barberà del Vallès està remetent a través de la plataforma EACAT, les sol·licituds, comunicacions i d'altres documents que la ciutadania dirigeix a d'altres administracions, tant catalanes com de fora de Catalunya.
Si bé la remissió de les que tenen com a Ens destinatari una administració catalana no dona problemes, en el cas de les administracions públiques no catalanes sí ens estem trobant amb algunes dificultats per controlar la recepció per part de l'administració destinatària de la documentació, ja que només podem tenir constància de la confirmació de la recepció per part d'aquelles quan son acceptades expressament pel Registre corresponent i poden passar alguns dies, o fins i tot alguna setmana fins que això no succeeixi.
Degut a això, i per tal de completar el circuit que segueix aquesta documentació fins al seu destí, ens veiem obligats a comprovar diàriament per mitjà de l'apartat de tràmits d'EACAT tots els tràmits iniciats fins que rebem la confirmació de la recepció per part de l'administració destinatària.
Aquesta comprovació per mitjà de la plataforma EACAT resulta, amb l'actual configuració de la plataforma complicada i feixuga, ja que és necessari accedir a cadascun dels tràmits per veure si el seu estat “Pendent de Confirmació” a canviat ja a “Confirmat”.
Bàsicament trobem a faltar que la plataforma ens ajudi a identificar l’estat dels enviaments de les trameses dintre de la mateixa pantalla de sortida «els meus tràmits/enviats», de la mateixa manera que sí que es contempla, en el cas de les entrades, a la safata/pestanya «pendents de confirmar SIR» que afegeix una columna amb l’estat, que en comptes d'indicar si està acceptat o pendent, pogués indicar si s'ha confirmat la recepció o es troba pendent de confirmació.