Millora en la transparència sobre la documentació disponible per l'Administració
Entenc i estic d’acord que, segons l’article 28 de la Llei 39/2015, l’administració pot consultar la informació que ja es trobi en poder d’altres ens públics. Tanmateix, com a ciutadà, no tinc cap manera de saber quina documentació concreta està realment disponible per part de l’administració en relació amb el meu expedient o situació.
A la pràctica, això fa que, tot i autoritzar la consulta de dades, acabi tornant a adjuntar tota la documentació, per assegurar-me que l’administració disposa del que necessita. Això genera una duplicitat de gestions i una pèrdua de temps tant per part meva com possiblement també per part de l’administració.
Per aquest motiu, suggereixo que, un cop la persona interessada indica quins documents vol aportar, el sistema pugui informar de manera clara i automàtica si aquests documents ja es troben disponibles mitjançant interconnexió entre administracions. Això facilitaria molt la gestió i evitaria aportacions innecessàries, complint realment amb l’esperit de la llei

Benvolgut/da,
Gràcies per la vostra proposta de millora. Ens podeu confirmar si és l'administració qui us demana la documentació tot i tenir-la o és vostè que l'adjunta per si de cas no la tenen?
Atentament,
Consorci AOC
-
comentat per
Xavier
Bon dia,
En el meu cas particular, soc jo qui adjunto tota la documentació necessària per fer el tràmit, independentment de si l’administració ja en disposa o no. Ho faig així perquè, com a ciutadà, no tinc cap manera de saber quines dades o documents té l’administració sobre mi, ni si estan actualitzats.
En la majoria dels tràmits, l’administració no demana documents específics de manera personalitzada, sinó que posa a disposició un llistat genèric amb els requisits que tothom ha de complir, com ara per demanar un volant d’empadronament, renovar el DNI o sol·licitar un permís de residència. Davant d’aquesta manca d’informació concreta sobre el meu cas, em veig amb la necessitat de tornar a aportar tota la documentació cada vegada, per responsabilitat i per evitar que el tràmit quedi suspès o endarrerit.
Gràcies novament per l’atenció i restaré a disposició per a qualsevol aclariment.
Cordialment,
Xavier