Avançant cap a un país digital
18 resultats trobats
-
Introducció de verificació silenciosa sense necessitat d'enviar codis
Des de fa poc, a l'estat espanyol és possible verificar la identitat i la possessió del numero de telèfon sense enviar codis ni per sms ni per mail. Es tracta d'un gran avantatge ja que els codis no són segurs i es poden interceptar. A més l'experiència d'usuari d'haver de manegar codis no és gaire bona. Encantat d'ajudar-vos en aquesta tasca de fer els nostres sistemes més segurs i més àgils i que tots ens beneficiem. Us puc passar més informació si voleu.
3 vots -
Incorporar dades d'empreses privades i ciutadans per millorar les polítiques públiques
Les empreses privades tenen molta informació de les ciutats i persones. És rellevant incorporar les seves dades que, juntament amb les dades de l’administració, permetin crear millors polítiques públiques i ser més eficients a les administracions. També s’ha de proporcionar a la ciutadania la possibilitat d’utilitzar la seva informació amb tercers a través de models cooperativistes de dades que ajudin a organismes d’investigació a realitzar coinvestigació ciutadana.
2 vots -
Desenvolupar eines tecnològiques “empàtiques”, sensorials.
Desenvolupar eines tecnològiques “empàtiques”, sensorials. Assistents emocionals, per exemple, que puguin adaptar les interfícies als estats anímics dels usuaris a través de colors, formes, configuracions més o menys complexes, etc. Crec que facilitaria una hibridació entre tecnologia i emoció. Crec que la confiança en la tecnologia no és un procés basat en optimització de resultats sinó en la proximitat a les emocions, que també formen part de la intel·ligència i que la seva vessant artificial hauria de fer seves. Les humanitats tornarien a ser claus: la psicologia, l’art, la bellesa en el seu sentit més ampli, la filosofia, etc.
2 vots -
Millorar la robustesa i estabilitat de les solucions comunes
El més important és que els serveis que posi a l’abast de les administracions siguin d’alta qualitat i estables, amb capacitat d’escalabilitat i per descomptat amb bones mesures de seguretat davant d’atacs i intrusions de qualsevol mena. Els sistemes robustos donen confiança als usuaris i fan caure fantasmes.
2 vots -
Facilitar la tramitació pre-emplenant tots els camps on l'Administració ja té dades
Molt sovint els serveis digitals públics estan poc adaptats als usuaris (formularis complexos, llenguatge administratiu, etc). Els serveis s’haurien de dissenyar amb formularis amb pocs camps i pre-omplerts sempre que sigui possible (consultant en plataformes d’interoperabilitat o en les pròpies bases de dades aquesta informació de forma automàtica), i amb ajuts contextuals. S’ha de canviar el paradigma de presentació de documents pel de presentació de dades.
Una de les millores experiències en aquest àmbit és Singapur.1 vot -
Fer que tota la informació de l'Administració sigui comprensible
Definir directrius de llenguatge comprensible de l'Administració. I revisar gradualment tots els continguts dels web de l'Administració, les comunicacions, notificacions i publicacions en diaris oficials per garantir que són fàcils d'entendre per la ciutadania que no és experta.
1 vot -
Fer molt fàcil el procés de signatura electrònica.
Els serveis digitals privats permeten realitzar transaccions mitjançant contrasenyes amb doble factor d’autenticació o amb sistemes biomètrics. Els serveis públics digitals solen dissenyar-se amb molta seguretat però poca usabilitat. Els certificats electrònics són una de les principals barreres en l’ús ‘aquets serveis. S’ha d’apostar per sistemes de PIN d’un sol ús (com IdCAT Mòbil) sempre que es pugui, i facilitar mitjans de signatura de la mateixa manera que ho fan els serveis digitals privats.
1 vot -
Desenvolupar serveis públics proactius i personalitzats
Els serveis digitals de comerç i banca electrònica estan centrats en l’usuari; és a dir, tenen per objecte crear productes que resolguin necessitats concretes, aconseguint la major satisfacció i millor experiència d’ús possible amb el mínim esforç per la seva part. De la mateixa manera, els serveis públics digitals també haurien de ser proactius amb el ciutadà. Utilitzant tècniques de profiling, quan un ciutadà es connecta a la seu electrònica d’una administració pública, es pot mostrar un catàleg de serveis personalitzats, destacant només els que siguin del seu especial interès en funció del seu perfil i les necessitats concretes en…
1 vot -
Fer un programa de formació en transformació digital, innovació i govern obert per tot Catalunya
En col·laboració amb l'EAPC, fer un programa de formació en transformació digital, innovació i govern obert per totes les administracions locals de Catalunya.
El postgrau de la Universitat de Girona és un molt bon referent.
Necessitem molta més formació.
Aquest programa s'hauria de poder impartir en dues modalitats:
- presencial
- híbrid (online)
per atendre les diferents necessitats del personal de l'Administració1 vot -
Oferir un gestor d’expedient estandaritzat
Oferir un gestor d’expedient estandaritzat per tots els ajuntaments mitjans i petits, amb totes les integracions amb els serveis AOC i que, apliqués per defecte, la metodologia eSET
S'hauria de valorar desenvolupar-lo en programari lliure i crear una comunitat oberta de desenvolupament
1 vot -
Impulsar una iniciativa d'identitat digital autogestionada basada en blockchain
Col·laborar amb els projectes europeus i estatals per desenvolupar una solució d'identitat digital autogestionada (SSI)
1 vot -
Crear una comunitat col·laborativa de bones pràctiques i d'innovació digital
Crear una comunitat col·laborativa per compartir les bones pràctiques i les iniciatives d'innovació digital, agrupats per àmbits d'interés
1 vot -
Crear una xarxa de col·laboració entre els Ajuntaments amb el suport de l'AOC
La proximitat, les connexions personals són les que faciliten plantejar preguntes i anar a buscar respostes dirigides a homòlegs d’altres organitzacions.
El repte seria aconseguir un entorn que no fos asèptic i que generés un clima de confiança, des del qual es pugui plantejar sense embuts preocupacions i problemes procedimentals de tota índole.
La principal dificultat és aconseguir que la cura d’aquesta xarxa no es vegi com una feina addicional sinó com una font pràctica i àgil de trobar solucions i contrastar idees i plantejar dubtes i inquietuds.1 vot -
Experimentar amb les tecnologies més avançades per avançar la seva aplicació al sector públic
La meva proposta és no limitar-se a provar eines avançades o de darrera generació, sinó participar directament amb projectes d’investigació on els productes encara no s’han desenvolupat del tot, per exemple: criptografia i computació quàntiques o robòtica.
1 vot -
Definir un catàleg de serveis AOC personalitzat per cada perfil d'ens públic
Realitzar perfils d’entitats (i dintre d’elles, de determinats serveis clau) en quan al desenvolupament del que és necessari per l’administració electrònica. La intenció final seria poder “empaquetar” solucions tècniques, de processos de treball, formatives, incorporació de personal (nous perfils i noves habilitats).
1 vot -
Oferir una plataforma comuna de blockchain per desenvolupar serveis de l'Administració
Per assegurar la interoperabilitat de les iniciatives que estan duent a terme diferents administracions catalanes, seria bo que l’AOC oferís una plataforma comuna en la que desenvolupessin els seus serveis.
1 vot -
L'idCat fos com a app on el ciutadà tingués accés i control de totes les seves dades
App on el ciutadà:
- Consulta, modifica i gestiona totes les seves dades legals i fiscals
- On poder gestionar tots el tràmits fiscals
- On poder efectuar tots els pagaments tributaris
- On controlar totes les dades referents a salut
- Que permeti votació directe de propostes tant a nivell municipal, autonòmic/estatal
En resum, una app per empoderar al ciutadà de tots els seus drets i deures.
1 vot -
Crear un identificador únic Europeu impulsat per idCat.
Necessitem un identificador únic europeu. Hem d'acabar amb les administracions fragmentades per païssos. Totes les dades de ciutadans europeus han d'estar en un sol lloc.
1 vot
- No veus la teva idea?