Identitat i signagura digital (idCAT Mòbil, Certificat i altres)

Teniu un suggeriment sobre com millorar el servei d’identificació idCAT Mòbil o idCAT Certificat que l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) ofereix a través del vostre ens? Compartiu-ho aquí o voteu* el que altres han proposat. Gràcies per participar!

* L’AOC es compromet a valorar i respondre les propostes amb 10 o més vots

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Persones cegues i verificació d’identitat.

Per verificar que no som un robot, hem d’introduir uns caràcters que és reflecteixen en una imatge que les persones cegues no podem llegir. Cal què, en el procés d’alta en el servei, s’habilitin altres mètodes de verificació, com poden ser petits fitxers d’àudio on escoltem els caràcters que hem d’introduir, O bé una operació matemàtica simple que podem resoldre i escriure. si no és així, aquest procediment no és accessible per a tothom.

1 vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)

We’ll send you updates on this idea

0 comments  ·  idCAT Mòbil  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Enllaç per generar nou codi personal

Per evitar tràmits presencials burocràtics innecessaris quan no recordes el codi personal, estaria bé que es generés un enllaç automàtic per recuperar aquest codi o en tot cas generar un de nou

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

0 comments  ·  idCAT Certificat  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. explicar com es pot tenir el certificat IdCat en un ordinador que tingui l'UBUNTU

explicar com es pot tenir el certificat IdCat en un ordinador que tingui l'UBUNTU

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. L'imatge de la signatura

La imatge resultant de la signatura duplica el nom i DNi. Es podria estudiar la possibilitat de poder incorporar la signatura manuscrita adjuntada com una imatge i al costat continuar amb el nom, cognoms, DNI i data de la signatura.

Així humanitzaríem la signatura digital,

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

5. Si hi ha una incidència detectada que hi hagi un avís a l'inici del tràmit

Quan hi hagi una incidència que hi hagi un avís tan sols començar el tràmit del contrari et passa l'estona i no saps que està fallant. Gràcies

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

6. Els ciutadans que no treballem, però necessitem el certicat per fer gestions amb l'Admistració, poguem accedirels cursos de Formació

Acabo d'obtenir el certificat digital i vaig veure que hi havia un curs al mes de març, em vaig apuntar i la seva resposta va ser la següent: De: "er.idcat" er.idcat@aoc.cat
    Fecha: viernes, 22 de enero de 2021, 13:55
    Para: "zoa4@hotmail.com" <zoa4@hotmail.com>
    Asunto: CURS IDCAT

Bona tarda,
    Els cursos de IDCAT són per a treballadors públics.

Per tal de poder ser inscrits al curs, necessitem que indiqueu la vostra organització i un correu electrònic corporatiu.
    Moltes gràcies"

Per tan no entenc que donin Certificats a tothom i que quan ens volem formar no donin opció als…

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

7. Que el IdCat emeti certificats/signatures digitals per a persones jurídiques

Voldria saber per què el Idcat no emet certificat digitals per a persones jurídiques

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

8. Que als mateixos marges de l'aplicació s'expliquin algunes dades referents al procés de signatura

Enlloc d'haver de llegir un PDF d'instruccions a banda primer, incloure aquestes instruccions en un dels marges, potser en una lletra d'algun altre color.

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

0 comments  ·  General  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Fer les gestions telemàtiques per sol.licitar Servei Teleasistencia per la meva mare política

Fer les gestions telemàtiques necesàries per sol.licitar el Servei de Teleaistencia per la meva mare política.

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

10. Ciutadà UE

Visc actualment a Bèlgica, i tot i que amb el DNI electrònic Belga puc accedir i fer tramits en altres països com ara Holanda, on hi vaig viure uns anys, si intento fer-ho servir en lloc de l'idCAT no funciona :(

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

11. Per defecte, s'hauria de proporcionar el codi d'accés a tots els ciutadans, de la mateixa manera que tenim la targeta del CATSALUT

Targeta d'accés a la informació municipal. Que qui hi vulgui accedir no hagi de fer cap procés 'administratiu' abans d'accedir-hi. Entrar el codi de la targeta de ciutadà de Catalunya.......i a dins

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

12. 1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

13. Marxa enrere opcions de descàrrega del Idcat en el navegador de l'ordinador.

A l'hora de descarregar el certificat, si per error deixes l'opció "obrir " en comptes de "guardar" l'arxiu, t'obre l'arxiu en un quadern de notes i queda registrat com si s'hagués descarregat el certificat.
    No et deixa tornar enrere per poder guardar l'arxiu i descarregar.

Apareix un missatge d'error i realment no t'has pogut descarregar el certificat perquè l'arxiu de descàrrega s'ha convertit en un missatge de text.

No es pot fer res. Cal revocar el certificat i sol·licitar-ne un de nou en una oficina.

Llavors, proposo que a nivell informàtic es millori aquest error i es pugui tornar enrere…

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

14. quan es demana el num de DNI hom no sap mai si ha d'incloure la lletra o no: caldria dir-ho

hi ha llocs on no els cal conèixer la teva identitat fiscal i si afegeixes la lletra fan que la treguis però en d'altres es al contrari

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

15. Informació de renovació

A la informació de renovació del certificat no costaria gaire afegir que una vegada descarregat cal esperar a rebre el correu amb el codi per poder instal·lar-lo.

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

16. Que les persones amb Diversitat Funcional tinguin un més fàcil accès a la Signatura Digital.

Massa vegades no totes les persones podem accedir a la informació d'una manera entenedora i directe per una Diversitat Funcional.
    La meva proposta és estudiar la manera de facilitar el coneixement de l'existència d'aquesta eina i fer-la entenedora per a tothom.

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

17. Que en cas de bloqueig t'assigni un numero dev tanda

En cas de bloqueigbdel sistema, s'hauria d'assignar un numero de tanda. És desesperant arribar al mateix punt cada vegada i que sigui un cul de sac sense poder fer la gestió. Si al menys sabessis que a una hora concreta et tocarà, pots treballar mentrestant i no perds el temps ni la paciència.

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

18. Avisar a l’usuari que està intentant accedir al certificat per mòbil des d’un ordinador

L’enllaç que he aconseguit em duia a la pàgina per a mòbils pero jo era a l’ordinador. He tardat a adonar-me’n per que no hi havia cap alerta, només em donava errors sense dir-me quin era. Quan he intentat des de la web obtindre’l a través del mòbil, ha passat a l’inrevés: em duia a la pàgina que no era per a mòbils i després de fer tot el procés em deia que havia d’anar presencialment. Al final he hagut de copiar l’URL de l’ordinador al mòbil per poder fer-ho. També seria bò indicar que el número de la targeta…

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

19. Que l'IDCat tingui una pestanya en el cas "he oblidat la meva contrasenya o dades de registre"

Que l'IDCat tingui una pestanya en el cas "he oblidat la meva contrasenya o dades de registre"

1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

20. 1 vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

• Don't see your idea?

Identitat i signagura digital (idCAT Mòbil, Certificat i altres)

Categories

Feedback and Knowledge Base